Wednesday 15 February 2012

A rEaL StoRy di sEbALik kELas sPokEN!!!

Kelas spoken ini dihadiri oleh 10 orang pelajar yang semuanya terdiri daripada student yang comel + baik + kelakar + sporting + slamber..Kursus ini diadakan selama sebulan..seminggu 4 kali..Yuran nk menghadiri kursus ini sebanyak....RM240..mahal juga tapi berbaloi..

Cikgu yang mengajar kami namanya Sir Puru..Seorang guru yang sangat baik + sweet + dedikasi + petah berbicara dalam bahasa Inggeris..Alhamdulilah atas didikan Sir, aku sendiri pun dah ada keyakinan untuk speaking..dan aku bersyukur sebab aku boleh brush up english aku..alhamdulilahla..Sepanjang perkenalan aku dengan sahabat-sahabat baru, aku rasa hidup aku bertuah sangat..mula-mula nak datang kelas aku sendiri pun rasa agak takut..takut diorang tak sporting kew atau macam-macam lagi..

Paling aku takut nak kena explain satu situasi tanpa persediaan..serius aku takut..tapi alhamdulilah juga sebab selepas kursus ni aku dah boleh terangkan situasi dalam bahasa inggeris..actually, bukan aku takut, aku risau..sebab??hmm, mungkin sebab aku risau orang pening dengan penjelasan aku..huhu..

Sekarang aku akan perkenalkan sahabat-sahabat aku yang sertai kelas spoken..Antaranya Sifa Shaida (me), Aqilah Ayob, Eka Zalika, Ummi Solehah, Sakinah, Ruku , Farouk, Faizal, Aiman dan Hazrul..mungkin antara mereka ni tak dapat aku tunjukkan gambar sebab tak sempat nak snap pic sorang-sorang..

ok..perkenalkan..

First : Sifa Shaida

orang yang sangat simple.. hidup dgn buku..suka sangat merapu..haha..tapi still cute..someone yang sangat menghargai friendship..god willing, I will surely be a successful, intelligent and caring gynecologist..(doktor pakar sakit puan)

Second : Aqilah Ayob
someone yang sangat sweet macam gula kapas..haha.. cute sangat-sangat..pandai kasi nasihat and she is my sister..sayang Aqilah.. (^_^) god willing, she will surely become a successful businesswoman one day..

Third : Zalika

Yang tengah duduk tu lah saudari Zalika..Dia juga sister aku..(^_^) rindu laa dekat Zalika..huhu..god willing, she will become a teacher one day..

Fourth : Ummi Solehah


Haaa..Solehah pula yang pakai tudung warna hitam tu..Seorang sahabat yang sangat baik..Lembut jew orangnya..sweet + chumill..haha..Solehah punya lakonan sebagai seorang ibu masa class spoken memang menjadi..Ibu yang baik..Insyallah..satu hari nanti Solehah pasti boleh jadi seoang cardiologist yang berjaya.

Fifth : Sakinah



Antara kami semua aku rasa Sakinah stail sangat..Kinah yang pakai baju warna merah tu..Dia jenis tak kisah + slamber + cute..seorang yang sederhana dalam semua perkara..Senang sangat nak bergaul dengan dia..Dia pandai buat lawak secara semula jadi..suka2..hehe..Sakinah pun sama macam Solehah..bercita-cita nak jadi seorang cardiologist..Kenapa dia pilih profesion ni sebab dia nak jadi macam super hero yang selamatkan orang..Bagi aq Kinah ada cara dia yang tersendiri..

Sixth :Ruku

Picture Ruku aq tak ada..sebab dia datang ke kelas dalam dua minggu jew..lepas tu dia tak datang dah..Dengar kata dia dah berkahwin.. betul kew?? Rasanya betul sebab Sir kata dia akan berkahwin dengan seorang peguam..wow! tak sangka kan? Ruku 23 tahun kalau tak silap..baguslah dia jumpa jodoh yang baik..kan? Ruku kata dia nak jadi akauntan..

Seventh : Farouk



Aq kenal Farouk sebab kami dulu satu sekolah masa form1 sampai Form3..Lepas Form 4 aq dpt tawaran pergi SAINA dia pulak pergi Sek.Teknik dkt SP kalau aq tak silap..Farouk pun datang 2 minggu awal lepas tu tak datang dah sebab ada masalah family katanya..Insyallah, Farouk nak jadi seorang arkitek katanya..

Eighth : Faizal




Bagi aq lah..Faizal seorang yang rajin berusaha..dia peramah dengan semua..setiap kali aq masuk dalam kelas dia akan greet kami semua 'good evening' or 'hi'..sebab dalam kelas kami ada dua peraturan..rule no.1 : must speak in english in the class..rule no.2 : remember rule no.1.. stail kan?? haha..sekarang Faizal pun dah boleh speaking dengan elok..

Nineth : Aiman




Aiman..Nama dia panjang betul..Aiman Nazmi Dahamat Azam..huhu..hmm, english dia lancar juga..Dia ni banyak pengetahuan am..macam-macam dia tau..dia nak jadi dentist..

Lastly : Hazrul Fahmi



Hmm, susah nak cakap..dia ni senang berkawan dengan sesiapa pun..orang yang baru dia jumpa pun dia akan sembang seolah-olah dah lama kenal..Dia agak lawak la jga..maksudnya pandai buat lawak..Dia nak jadi technician telekom malaysia..

No comments:

Post a Comment