Wednesday 15 February 2012

TeAdy bEar a.k.a CuTE..



Orang perempuan sangat sukakan benda-benda macam teady bear and coklat..betul kew?? Teady bear bagi aku sangat comel especially kalau teady bear tu orang yang hadiahkan..hm, aku pernah dapat juga masa dulu..sampai sekarang aku simpan..kita kena pandai hargai pemberian orang lain..kalau orang tu bagi jangan pula letak merata tempat sampai tak tengok langsung..even benda tu kecil pun kita still kena jaga dengan elok..

Aku pun tak sangka sampai sekarang aku adew hobi yang aku sendiri tak sedar..kalau adew orang kasi aku coklat aku akan simpan plastik dia n lekat dalam buku kecil aku yang aku buat sejak sekolah rendah lagi..macam dah jadi satu tabiat..simpan apa yang orang kasi even benda tu biasa jew..kalau orang kasi hadiah kew papa ke dekat aku, aku rasa terharu even dia bagi satu sweet jew..

Sebenarnya bila kita dapat sesuatu mungkin kita tak hargainya waktu tu tapi bila sampai satu saat nanti, mesti benda tu yang akan kita cari dan tengok..sama macam gambar..bila mula-mula tangkap semua rasa ok jew..tapi bila satu hari buka balik album dan tengok gambar-gambar tu kita akan tersenyum sebab apa?? dengan automatiknya kita akan teringat memori saat tu.

Sekali kita dapat mungkin kali kedua tiada lagi..so, hargailah pemberian orang..Perasan tak setiap kali tiba hari jadi kita mesti kita nakkan hadiah..sebenarnya walaupun kita tak dapat hadiah tapi sekadar wish pun dah memadai..walaupun diorang wish jew tapi kita kena juga hargai sebab apa? sebab benda tu pun akan jadi kenangan terindah untuk kita..

Jadi tak kisahlah apa saja yang orang bagi sama ada mahal atau murah kita kena betul-betul hargainya..Ok?
Ingat tau.. (^_^) Orang yang tahu menghargai pemberian orang lain ialah orang yang tahu bersyukur..

No comments:

Post a Comment